Китайската Moore Threads представи графичната карта MTT S70 с орязан GPU и 7 GB видео-памет
Китайската компания Moore Threads представи настолната графична карта MTT S70. Ускорителят се отличава от пуснатия по-рано модел MTT S80 с намаления брой графични ядра, по-малкото количество налична видео-памет и липсата на поддръжка на интерфейса PCIe 5.0.
В основата на MTT S70 стои графичен процесор с 3584 ядра, базиран на MT Unified System Architecture (MUSA). Чипът работи на честота до 1,6 GHz. За сравнение, MTT S80 има 4096 MUSA ядра, работещи на до 1.8GHz. В резултат на това, MTT S70 осигурява само 3,2 терафлопа изчислителна производителност, което е с 22% по-малко от по-стария модел.
Картата получи 7 GB GDDR6 памет, което е много необичаен капацитет на RAM за графичен ускорител. Паметта осигурява пропускателна способност от 392GB/s. Това означава, че графичният чип поддържа 224-битова шина на паметта, което също е доста необичайно.
От устройството е изчезнала и една от ключовите маркетингови особености. MTT S70 има стандартен интерфейс PCIe 4.0 x16, вместо PCIe 5.0 на MTT S80. Между другото, последната все още е единствената графична карта за настолни игри, която е оборудвана с този интерфейс. Разбира се, ясно е, че полза от него за ускорител от такова ниво – няма.
Един от основните проблеми на видеокартите MTT е лошата им софтуерна поддръжка. Те само частично поддържат теселация и многопоточност в DirectX 11. А софтуерният интерфейс DirectX 12, Vulkan и дори OpenGL не се поддържат изобщо, което значително намалява потенциала на архитектурата MUSA. Компанията обаче активно разработва софтуера и добавя съвместимост с различните игри и с всяка версия на драйвера.
Драйверът на MTT видеокартите от своя страна също не е без недостатъци. Например, компанията все още не е решила проблема с високата консумация на електроенергия в режим на готовност и не е разкрила всички възможности на архитектурата. В момента производителността на по-стария модел MTT S80 е на нивото на 30-ватовата GeForce GT 1030 от NVIDIA.